Quality content – postaw na jakość! - contentmarketingowy
Dowiedz się, czym jest quality content!

Quality content – postaw na jakość!

by Autor
15 kwietnia 2021
Comments 0

Tempo rozwoju rynku e-commerce zmusza managerów do nieustannego śledzenia trendów marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że zawartość Twojej strony internetowej decyduje o tym, ile sprzedaż. Jednak, jak w obecnym natłoku treści wyróżnić się na tle konkurencji? Postaw na quality content!

Ile quality content znajdziesz na swojej stronie?

Pojęcie quality content jest doskonale znane wszystkim osobom tworzącym w Internecie. Możemy je przetłumaczyć jako wartościowa treść. Są to zatem wszystkie wysokiej jakości materiały, które zwracają uwagę czytelników.

Choć każdemu copywriterowi wydaje się, że wszystko, co tworzy, ma unikalny charakter, statystyki pokazują coś zupełnie innego. Larry Kim z blogu WordStream podzielił zawartość stron internetowych na 2 kategorie:

  • unicorn content – są to treści najwyższej jakości, które generują największy ruch i przynoszą największy zysk,
  • donkey content – pozostała zawartość strony.

Jak pokazują zgromadzone przez niego dane, cudownymi jednorożcami jest jedynie 3% publikowanych na stronie treści. Choć wydaje się, że to bardzo mało, należy tę proporcję rozważyć w innych kategoriach. To doskonale pokazuje, jak ważne jest inwestowanie w profesjonalny content. Umieszczanie przypadkowych lub niskiej jakości materiałów nie ma znaczenia dla Twojej firmy.

Jak stworzyć quality content?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Do tej pory, nie powstał żaden poradnik, który uczy, jak krok po kroku przygotować wartościowe treści. Przede wszystkim pomocne jest doświadczenie w pisaniu i znajomość zasad tworzenia tekstów pod SEO. Istnieją pewne reguły, których zastosowanie pomoże znacznie podnieść jakość tekstu:

  • Pamiętaj, dla kogo piszesz – pracę nad tworzeniem quality content’u należy rozpocząć od dobrego scharakteryzowania grupy docelowej i przygotowania sylwetki persony, pomoże to w dostosowaniu języka wypowiedzi do czytelnika. Teksty dzięki temu będą czytelne i nie sprawią wrażenia sztucznych. Co więcej, pomoże to w zbudowaniu argumentacji i sformułowaniu obietnicy.
  • Odpowiadaj na potrzeby czytelników – przygotuj listę pytań i haseł, które Twoi odbiorcy wpisują w oknie wyszukiwarki. Czytelnicy najbardziej cenią te treści, które zawierają odpowiedź na nurtujące ich kwestie. Śledź, które słowa kluczowe zyskują popularność, dzięki temu będziesz w stanie przygotować materiały poruszające popularne lub ważne dla konsumentów tematy.
  • Nie bój się nowego quality content wyróżnia przede wszystkim unikalność. Nawet oklepane treści można przedstawić w wyjątkowy sposób. Śledź nowinki technologiczne i najnowsze odkrycia, powołuj się na wyniki najnowszych badań, szukaj nowego zastosowania dla produktu lub zupełnie nowej argumentacji. Warto również bawić się formą wypowiedzi, zamiast artykułu można przygotować poradnik, kurs, tutorial, wywiad czy infografikę.

Równie ważna, jak zawartość tekstu, jest jego budowa. Nie można więc zapominać o wszystkich ważnych dla pozycjonowania elementach:

  • długość artykułu,
  • nagłówki,
  • frazy kluczowe,
  • boldowanie,
  • meta-description i meta-title,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • grafika z tekstem alternatywnym.

Skąd mam wiedzieć, że to wartościowa treść?

Z pewnością statystyki strony internetowej jednoznacznie pokażą, które treści są najchętniej odbierane przez użytkowników i generują największy ruch.

Podsumowując, kluczową kwestią przy tworzeniu quality content są erudycja i zdolności językowe copywritera. Napisanie tekstu jest więc efektem wnikliwego researchu, doświadczenia w pisaniu i dobrego pomysłu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *