W tym artykule omawiamy, jak powinna wyglądać optymalizacja tekstu pod SEO. Sprawdź!

Optymalizacja pod SEO – na czym polega?

by Dziennikarz
6 maja 2021
Comments 0

Najważniejszą korzyścią płynąca z obecności profesjonalnych tekstów na stronie jest pozycjonowanie. Aby zwiększyć widoczność tekstu w Google, a tym samym korzyści biznesowe, należy wykonać optymalizację SEO. Jak to zrobić? Jak powinna wyglądać optymalizacja pod SEO? Na te pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule.

Jak tekst wpływa na pozycjonowanie?

Google promuje wyłącznie teksty, które są użyteczne dla użytkowników i właśnie w tym drzemie potencjał SEO. Jeśli wyszukiwarka uzna tekst za przydatny, podniesie jego pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jest to korzystne dla obu stron. Sama wyszukiwarka zdobędzie zaufanie użytkowników, tym samym zatrzymując ich przy sobie i zdobywając przewagę nad konkurencją. Natomiast witryna, na której znajduje się tekst, zacznie generować większy ruch.

SEO nie akceptuje tanich sztuczek ani dróg na skróty. Dobre teksty SEO to treści merytoryczne, które wyczerpują zagadnienie i udzielają odpowiedzi na pytania użytkowników. W tym wszystkim chodzi o jakość tekstu.

Choć najwyższą wartość stanowi użyteczność treści, to istnieje kilka działań, które mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie. Znajdziecie je poniżej.

Optymalizacja SEO

Zanim przejdziemy do omówienia działań, o których wspomnieliśmy wcześniej, musimy powiedzieć, że wykonanie dobrego jakościowo artykułu składa się z kilku kroków. Pełen schemat wygląda tak:

  1. Pomysł na artykuł
  2. Analiza i dobór słów kluczowych
  3. Zaplanowanie struktury
  4. Napisanie tekstu
  5. Optymalizacja SEO

Jak widać, sama optymalizacja SEO to końcowy etap w tworzeniu tekstu. Zatem zanim się ją wykona, należy właściwie dobrać słowa kluczowe, stworzyć hierarchię nagłówków oraz napisać wyczerpującą zagadnienie treść.

Jakie są cele optymalizacji SEO

Do celów optymalizacji SEO należą:

  • uatrakcyjnienie formy tekstu,
  • stworzenie przejrzystej struktury,
  • ułatwienie nawigacji po stronie,
  • wyróżnienie najważniejszych informacji.

Wyżej wymienione działania dają korzyści w postaci wydłużonego czasu przebywania na stronie, lepszych doświadczeń użytkownika (UX, z ang. User experience) oraz oczywiście lepszego pozycjonowania.

Użytkownicy chętniej spędzają czas na stronie i są w stanie przyswoić zawarte na niej informacje z łatwością, a i roboty Google mają łatwiej.

Jak wykonać optymalizację tekstu?

Tak naprawdę, optymalizację SEO można sprowadzić do dwóch działań: formatowania i linkowania wewnętrznego. Każde z nich omówimy osobno poniżej.

Formatowanie

To nic innego, jak pogrubienie najważniejszych fragmentów w tekście oraz dodanie list punktowanych (bullet-pointów). W dzisiejszych czasach użytkownicy czytają tekst wybiórczo, ponieważ chcą szybko znaleźć odpowiedź na ich pytanie.

Przede wszystkim po napisaniu artykułu przeczytaj tekst w poszukiwaniu najważniejszych informacji i pogrub te fragmenty. Powinny być to wnioski oraz podsumowania akapitów, aby niecierpliwi czytelnicy mogli je szybko znaleźć. Postaraj się określić, które informacje mogą być przedstawione za pomocą punktorów – najczęściej chodzi o wymienianie rzeczy.

Linkowanie wewnętrzne

Polega na umieszczeniu w treści linków przekierowujących do innych artykułów lub podstron, które szczegółowo omawiają zagadnienia poruszone w tekście. Dzięki temu użytkownicy mogą poszerzyć swoją wiedzę oraz dogłębnie zbadać interesujący ich temat bez wpisywania fraz w wyszukiwarkę.

Dobrym przykładem strony o bogatym profilu linkowym jest zatem Wikipedia. W każdym artykule znajdziemy odnośnik, który odsyła do bardziej szczegółowego tekstu omawiającego dane zagadnienie. W tym tekście również znajdziecie linkowanie wewnętrzne.

Zawsze można uzupełnić istniejący już tekst o kilka linków, dzięki czemu w łatwy sposób odświeżysz stary artykuł.

Optymalizacja SEO – podsumowanie

  • Dzięki optymalizacji tekstu pod SEO niewielkim nakładem pracy możemy uzyskać wymierne efekty.
  • Podstawą do wykonania działań optymalizacyjnych jest stworzenie merytorycznego artykułu.
  • Polega na wykonaniu formatowania oraz linkowania wewnętrznego w stworzonym już tekście.
  • Formatowanie ma uatrakcyjnić treść, a linkowanie wewnętrzne ułatwia nawigację po stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *