prawidłowe-pisanie-opisów-produktów

Opisy kategorii w sklepie internetowym – jak je tworzyć?

by operator
9 września 2020
Comments 0

Tworzenie opisów kategorii to jeden z trendów w copywritingu, który sprawia wrażenie niezbyt użytecznego – wydaje się, że są to teksty zazwyczaj ignorowane przez odwiedzających witrynę gości. Tymczasem, jeśli zostaną stworzone zgodnie z kilkoma regułami, niosą za sobą sporo konkretnych korzyści. Zapoznaj się poniżej z zasadami pisania tego typu treści. 

Czy tworzenie opisów kategorii ma sens?

Okazuje się, że opisy kategorii posiadają równie istotne znaczenie, co opisy produktów. Nawet jeśli część użytkowników pomija zapoznawanie się z ich treścią, nie można zapominać o tym, że odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego. Są idealnym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych z tak zwanym długim ogonem (ang. long-tail keywords) i pozyskania z nich większego ruchu.

Wpływają również na ułatwienie poruszania się po witrynie – umieszczanie linków do innych kategorii oraz podkategorii może skłonić użytkowników do odwiedzenia tych podstron – a na pewno skieruje do nich skanujące serwis roboty wyszukiwarek. Jeśli opisy posiadają w sobie także dodatkową wartość dla użytkownika, mogą korzystnie wpływać na podejmowanie decyzji zakupowych. 

Jak pisać opisy kategorii w sklepie online?

Idealny opis kategorii powinien w zwięzły sposób przekazywać najważniejsze informacje, a jednocześnie zaciekawiać potencjalnego klienta i proponować odpowiedzi na jego pytania związane z danym zakupem. W kreowaniu dobrej treści o tym przeznaczeniu warto brać pod uwagę następujące zasady: 

  • określ potencjalnego klienta i zastanów się, jakich informacji najbardziej potrzebuje, a następnie pod tym kątem scharakteryzuj grupę produktów;
  • pamiętaj, że tekst powinien wyróżniać się na tle opisów tych samych kategorii w innych e-sklepach;
  • spróbuj uzmysłowić potencjalnemu nabywcy, na które z jego potrzeb odpowiadają artykuły z danej kategorii i dlaczego są mu niezbędne;
  • nie posługuj się ogólnikami i przymiotnikami w stopniu najwyższym – skup się za to na prezentacji konkretnych cech produktów;
  • wspomnij o podkategoriach;
  • zadbaj o to, aby taki sam styl i język charakteryzował wszystkie opisy kategorii, ponieważ strona internetowa powinna być spójna;
  • nie zapomnij o zastosowaniu „wezwania do działania (ang. call-to-action)”. 

Należy wystrzegać się pisania zbyt długich opisów z myślą wyłącznie o pozycjonowaniu strony. Staraj się, aby tekst był jak najbardziej przydatny oraz przyjazny wobec użytkownika

Optymalizacja opisów kategorii

Aby tekst pomógł stronie w zdobyciu wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania musi zostać napisany z wykorzystaniem zasad SEO. W przypadku opisu kategorii najważniejsze jest to, aby:

  • naturalnie i z umiarem lokować słowa kluczowe w tekście, stosując ich odmiany oraz synonimy;
  • formatować tekst poprzez wyodrębnianie nagłówków i pogrubianie najistotniejszych fraz;
  • nie kopiować opisów z innych stron – algorytmy „karają” witryny, które powielają treści. 

Optymalna długość takiego tekstu to około 1000-2000 znaków ze spacjami. Dłuższy opis może zniechęcić odbiorcę do zapoznania się z nim, jednak jeśli istnieje potrzeba przekazania większej ilości merytorycznej treści, może być on dłuższy i umieszczony na stronie z użyciem opcji „czytaj dalej”. 

Zasada „above the fold”

Długość opisu kategorii wiąże się również z zasadą projektowania stron internetowych zwaną „above the fold”. W jej myśl tekst opisu powinien znajdować się w tej części witryny, która jako pierwsza pokazuje się użytkownikowi. Treści z tego miejsca najbardziej angażują odwiedzającego stronę, ponieważ zawsze zdąży się z nimi zapoznać zanim zacznie przewijać ją w dół. Zatem od tego, jakie informacje zostaną umieszczone „powyżej linii zgięcia”, zależy w jakie kolejne interakcje ze stroną wejdzie użytkownik. 

Podsumowanie:

  • opisy kategorii wspierają proces pozycjonowania strony sklepu w wyszukiwarce, kształtują jej architekturę informacji oraz dostarczają najważniejszych informacji potencjalnym klientom;
  • należy pamiętać, że opisy muszą być jednocześnie przyjazne dla użytkownika oraz zoptymalizowane pod kątem SEO;
  • przy rozmieszczaniu opisów na witrynie należy skorzystać z zasad User Experience. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *