Najlepszy copywriter - artykuł poświęcony zagadnieniom copywriterskim.

Najlepszy copywriter – gdzie go szukać

by Dziennikarz
24 maja 2021
Comments 0

Podjęcie współpracy z copywriterem to nie lada wyzwanie, w wyborze ważna jest nie tylko cena, ale i jakość. Podpowiadamy, jakie miejsca najlepiej jest odwiedzić, by znaleźć odpowiednią osobę, która zadba o wykonanie tekstów na zlecenie. Czy istnieje ktoś taki jak najlepszy copywriter? O tym poniżej!

Czy istnieje najlepszy copywriter?

Przed rozpoczęciem poszukiwań, należy wstępnie zweryfikować osobę, której powierzymy pracę nad treściami. Przeglądając propozycje współpracy, uwzględnij:

  • Portfolio kandydata, a więc jego doświadczenie, na które powinny składać się różnorodne teksty pod względem tematyki, jak i formy. To najlepszy sposób, by przekonać się, czy współpraca będzie owocna i satysfakcjonująca dla obu stron. Jeśli teksty przypadną Ci do gustu, możesz śmiało zastanawiać się nad dalszymi krokami.
  • Przebieg komunikacji między Tobą a copywriterem. Początkowa wymiana wiadomości może dużo powiedzieć o tym, jak będzie przebiegać współpraca w dalszym jej stadium. Ze strony copywritera ważne jest zaangażowanie w projekt i dociekliwość w zdobyciu informacji na temat zlecenia.

Gdzie znajdziesz najlepszego copywritera?

W sieci pojawia się coraz więcej narzędzi pozwalających na nawiązanie współpracy, przyjrzyjmy się najpopularniejszym z nich:

Grupy na portalach społecznościowych

Spośród wszystkich miejsc zrzeszają one najwięcej pisarzy oferujących swoje usługi. W związku z tym, że dołączyć może do nich każdy, zdecydowaną większość stanowią amatorzy, którzy pod względem jakości wykonanej pracy mają niewiele do zaoferowania, podając tym samym niskie stawki. Wśród nich znajdują się również profesjonaliści, lecz aby by do nich dotrzeć konieczne będzie przebrnięcie przez spore grono kandydatów. Plusem tego rozwiązania jest jego cena, są one zazwyczaj niższe i zaczynają się od kilkunastu złotych za 1000 zzs.

Najlepszy copywriter – znajdziesz go na portalach pośredniczących

Naprzeciw wszystkim poszukującym rąk do pisania wychodzą portale, które umożliwiają zleceniodawcą zamieszczanie ofert dotyczących jednorazowych zleceń, jak i stałych współprac. Na takiej zasadzie działają strony takie jak useme, które cieszą się największą popularnością, chociaż takich jest więcej.

Pod względem formalnym są one proste w obsłudze – ułatwiają zawarcie umowy między stronami oraz ją rozliczają. Cieszą się dużą popularnością, dlatego nie musisz martwić się o brak zainteresowania. Łatwa jest również weryfikacja umiejętności pisarskich, każdy użytkownik posiada do wglądu portfolio.

Strony internetowe profesjonalnych pisarzy

Większość profesjonalistów dba o to, by zostać dostrzeżonym, do czego służą im własne witryny. Posiadanie swojej strony internetowej jest znakomitą wizytówką dla pisarza i gwarancją profesjonalizmu. Zdecydowaną zaletą jest klarowność warunków współpracy, na stronach rzeczowo przedstawiana jest oferta piszącego obejmująca stawkę oraz określony czas realizacji.

Agencje copywriterskie

Są zasobne w grono doświadczonych copywriterów, którzy dzięki umiejętnościom wykonają każde powierzone zlecenie. Za jakością dostarczanych tekstów idzie ich cena, stawki podawane przez agencje są wyższe względem podawanych przez freelancerów. Nie należy się temu dziwić, jakość zawsze będzie w cenie. Jeśli zależy Ci na rzetelnie wykonanej pracy, jest to rozwiązanie godne rozważenia.

Najlepszy copywriter – podsumowanie

Podsumowując, jakość zrealizowanego zlecenia będzie miała wpływ na rozwój Twojej strony. Od copywritera powinno wymagać się adekwatnego doświadczenia, by mieć pewność, że podoła on powierzonemu zadaniu. Selekcja kandydatów może wydawać się pracochłonnym zajęciem, nie ma również jednego konkretnego miejsca, gdzie każdy znajdzie kandydata odpowiadającego na indywidualne potrzeby. Wybór rozwiązania będzie zawsze uwarunkowany potrzebami zleceniodawcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *