Zobacz, czym jest duplicate content i jak wpływa na Twoją stronę!

Duplicate content – unikanie zduplikowanych treści

by Dziennikarz
19 listopada 2020
Comments 0

Czym właściwie jest duplicate content? Jak powstaje i czy jest tym samym, co najzwyklejszy plagiat? W jaki sposób wpływa na Twoją stronę? Jaka jest różnica między zewnętrznym a wewnętrznym duplicate content? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.

Duplicate content – czym jest?

Na początku należy rozjaśnić nieco wspomniane pojęcie. Zjawisko to występuje, gdy zawartość, która pojawia się w Internecie, istnieje na przynajmniej dwóch odrębnych stronach internetowych. Duplicate content w skrócie oznacza powielanie treści, w obrębie wielu domen lub znajdującej się na jednej witrynie.

Zawartość zduplikowana nie oznacza tego samego co skopiowana. Tekst powielony powstaje często na skutek innych działań niż intencjonalne przepisanie danego tekstu. Zazwyczaj celem nie jest oszustwo jak w przypadku plagiatu. Google nie przewiduje kar za zduplikowane treści, ale jego algorytmy oceniają taką stronę bardzo nisko, co znacząco wpływa na pozycję witryny w rankingach wyszukiwania. W ostateczności Google może też usunąć stronę.

Szerzej o pozycjonowaniu opisano na blogu Pisanie Tekstu!

Jak powstaje duplicate content?

Jest kilka najczęstszych sytuacji, w których mamy do czynienia z powielaniem treści.

Wewnętrzny duplicate content

  • występuje w ramach jednej domeny,
  • określona zawartość zostaje wykorzystana na kilku podstronach (np. przy opisywaniu produktów),
  • kilka adresów URL prowadzi do tej samej podstrony,
  • różne parametry adresów URL (np. strony przeznaczone dla komputerów oraz urządzeń mobilnych, wprowadzenie wersji strony do druku).

Zewnętrzny duplicate content

  • pojawia się, gdy ta sama treść jest publikowana na przynajmniej dwóch (lub więcej) witrynach internetowych,
  • kradzież treści, świadome powielanie z innych stron,
  • cytowanie większych treści bez odsyłacza.

Jak sprawdzić, czy Twoja strona jest wolna od powielonych treści?

Istnieje bardzo prosty sposób – wystarczy skorzystać z wyszukiwarki Google i tzw. search operators, czyli specjalnych komend, dzięki którym możemy znaleźć konkretny rodzaj treści. Przy sprawdzeniu, ile odrębnych adresów URL na stronie X zawiera słowo Y, należy wpisać w wyszukiwarkę:
site:stronax.pl intitle: „słowo Y”

Następnie Google prześle rezultaty w postaci wszystkich stron na stronax.pl, w których pojawia się „słowo Y”. Bardziej sprecyzowane słowo lub fraza będzie skutkowało dokładniejszymi wynikami. Dzięki temu w prosty i szybki sposób sprawdzisz, które treści na Twojej stronie się duplikują. Warto postarać się o jak najbardziej unikatowe teksty, ponieważ znacząco wpływają na pozycjonowanie w Google.

Na blogu Ghostwriters przeczytasz więcej o słowach (frazach) kluczowych!

Pamiętaj o regularnym robieniu porządku na swojej stronie. Przede wszystkim usuwaj nadmiar podobnych treści. Te same informacje na kilku stronach nie przyciągną czytelników, dlatego warto je połączyć w jedną lub rozbudować w bardziej indywidualny sposób.

Podsumowanie

Duplicate content to inaczej powielona treść, która występuje więcej niż raz na unikatowych adresach URL. Nie zawsze mamy do czynienia z plagiatem, ponieważ może powstać także nieumyślnie. Pamiętaj o unikaniu zduplikowanej treści, aktualizuj swoją stronę, by poprawić jej widoczność w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *