Copywriting na Facebooku – na czym polega? - contentmarketingowy
Dowiedz się, jak powinien wyglądać copywriting na Facebooku!

Copywriting na Facebooku – na czym polega?

by Autor
27 kwietnia 2021
Comments 0

Copywriting wciąż się rozwija i zyskuje na znaczeniu. Całkiem niedawno zaczął być wykorzystywany również w social mediach. Firmy na swoich profilach coraz częściej zamieszczają angażujące potencjalnych klientów treści, co przynosi pozytywne efekty sprzedażowe. Na czym polega copywriting na Facebooku? O tym w dzisiejszym artykule. Zapraszamy!

Social media copywriter – na czym polega jego praca

Jak wspomnieliśmy wcześniej, copywriting wciąż się rozwija. Naturalne zatem jest, że pojawia się coraz więcej specjalizacji w tej dziedzinie, a social media nie są tu wyjątkiem. Osoba tworząca treści na Facebooka powinna wykazać się specyficznymi umiejętnościami potrzebnymi w tej pracy. Zakres obowiązków social media copywritera także jest inny. Na przykład nie musi on pisać długich artykułów, zamiast nich tworzy wymienione poniżej.

  • Teksty do kampanii reklamowych – ich celem jest zwiększenie konwersji oraz zmniejszenie kosztów reklamy;
  • Hasła reklamowe – często są one zarazem przewodnim motywem marketingowym i elementem kampanii reklamowych;
  • Krótkie wpisy – ich celem jest zaangażowanie odbiorców, budowa wizerunku marki oraz zwiększenie sprzedaży;
  • Specjalistyczne, ciekawe posty branżowe – mają pomóc w realizowaniu strategii biznesowej za pomocą content marketingu.
  • Opisy do fanpage’a – jest to moment na przedstawienie firmy, jej oferty, a także misji marki.

Chociaż social media copywriter nie musi pisać artykułów na wiele tysięcy znaków ze spacjami, nie oznacza to, że jego praca jest łatwiejsza. Osoba tworząca treści na social media powinna móc się pochwalić wyjątkową wszechstronnością. Co więcej, do obowiązków copywritera poruszającego się w social mediach często należy również opracowanie strategii zakładającej storytelling lub cykliczność wpisów, aby przykuć uwagę użytkowników.

Copywriting na Facebooku

Przedstawiliśmy zakres obowiązków social media copywritera, więc teraz przyszła pora na omówienie, jak taka treść na Facebooka powinna wyglądać. Przede wszystkim wpis na fanpage musi mieć atrakcyjną formę i być kreatywny.

Cechy copywritingu na Facebooku

  • Prostota – treść musi być zrozumiała dla wszystkich odbiorców.
  • Zwięzłość – czas to pieniądz.
  • Atrakcyjność – post powinien przerwać tzw. ślepotę barierową.
  • Ciekawość – zatrzymajcie uwagę użytkowników ciekawą treścią.
  • Bezpośredniość – zwracajcie się bezpośrednio do użytkowników.
  • Oryginalność – niech posty oddają charakter Waszej marki.

Czego unikać tworząc treści na Facebooka?

Poniżej przedstawiamy kilka porad, czego unikać w copywritingu na Facebooku.

Nadmiaru informacji

To nie jest czas ani miejsce na popisywanie się wiedzą w długich wywodach. Większość ludzi nie lubi czytać długich wpisów – jeśli taki zobaczą, będą scrollować dalej.

Struktury SEO

Wpisy na fanpage’u powinny brzmieć naturalnie. Możecie całkowicie zrezygnować z budowania tekstu pod SEO z czystym sumieniem.

Przeciętności

Wykorzystajcie każdą okazję, by wyróżnić się na tle konkurencji. Uwagę użytkownika przykuwa się głównie zdjęciem, ale to właśnie ciekawy, atrakcyjny, kreatywny tekst jest w stanie zatrzymać go na dłużej.

Copywriting na Facebooku – podsumowanie

Podsumowując, copywriting na Facebooku to na pewno ciekawa dziedzina, która rozwija się niezwykle dynamicznie. Powyżej znajdziecie garść wskazówek, które mogą ułatwić Wam pracę, niemniej jednak warto obserwować statystyki i na ich podstawie określić, jakie treści trafiają do Waszej grupy docelowej, a jakie nie. Warto pamiętać też o tym, że charakter treści powinien być dostosowany do branży. Poniżej znajdziecie skrót informacji:

  • Social media copywriter, to osoba, która zajmuje się tworzeniem profesjonalnych treści na Facebooka, a także opracowaniem odpowiedniej strategii zakładającej storytelling lub cykliczność wpisów.
  • Posty na Facebooku powinny być angażujące, proste, ciekawe i kreatywne.
  • Unikamy: nadmiaru informacji, struktury SEO oraz przeciętności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *