Copywriter freelancer? A może agencja copywriterska? Dowiedz się, kto będzie dla Ciebie pomocniejszy!

Copywriter freelancer – czy i kiedy warto go zatrudnić?

by Dziennikarz
5 marca 2021
Comments 0

W związku z dynamicznym rozwojem Internetu i przenoszeniem do niego większości działań promocyjnych coraz większą popularność zyskuje copywriting. Część pisarzy decyduje się pracować samodzielnie, jako freelancerzy, inni zatrudniają się w agencjach copywriterskich, jeszcze inni zakładają własne. Przedsiębiorcy mogą zatem czuć się nieco oszołomieni mnogością możliwości
i mieć kłopot z wyborem najlepszej dla siebie opcji. Kiedy zatem warto zdecydować się na usługi copywriter freelancer, w jakiej sytuacji lepiej zdać się na dużą agencję?

Zalety współpracy z copywriterem freelancerem

Zatrudnienie copywritera freelancera ma szereg zalet. Jedną z istotniejszych jest sprawna komunikacja – współpracując z pojedynczą osobą, która zna cały projekt, łatwiej o porozumienie odnośnie do jego szczegółów czy wprowadzenie ewentualnych korekt. Kontakt z freelancerem jest też często możliwy nawet przez całą dobę – w zależności od ustaleń stron, zdarza się, że na pilne wiadomości odpowie nawet długo po godzinach pracy. Kolejną zaletą jest zwykle sprawna realizacja zlecenia. Ponadto, jako że, z reguły, freelancer ma sporo czasu na napisanie tekstu, może odpowiednio zadbać o jego jakość.

Copywriter freelancer – wady współpracy

Copywriterów na rynku jest bardzo wielu – istnieje zatem ryzyko, że trafimy na kompletnego amatora. Weryfikacja freelancera jest dosyć trudna, chyba że może się on pochwalić imponującym portfolio, dzięki któremu poznamy jego pisarski warsztat. Istotne są również rekomendacje poważnych klientów. Niestety, nie mamy gwarancji, jaki będzie poziom wykonania usługi, zwłaszcza jeżeli współpracujemy z kimś po raz pierwszy. Freelancer zaoferuje również mniejszy zakres tematów, czasem wręcz będzie skupiał się wyłącznie na jednej branży. Wreszcie, jako że pracuje samodzielnie, będzie mógł przyjąć ograniczoną liczbę zleceń.

A może agencja copywriterska?

W agencji copywriterskiej pracuje wielu wyszkolonych pisarzy, tworzących dużą liczbę tekstów
z wielu dziedzin. Co więcej, treści mogą mieć bardziej ekspercki wydźwięk, gdyż czuwa nad nimi sztab specjalistów. Zapewne, będą miały również mniej błędów, gdyż są sprawdzane przez niezależnych korektorów.
Wprawdzie z agencją  copywriterską nie można skontaktować się o dowolnej porze dnia i nocy, jednak komunikacja jest wystarczająco sprawna. Często, za wysokie standardy kontaktów ze zleceniodawcami, odpowiadają pracownicy działu obsługi klienta. Co również istotne, współpracując z agencją, nie musimy obawiać się przestojów przy wykonywaniu zlecenia, z powodu choroby lub innego losowego wypadku – zawsze znajdzie się specjalista, który będzie w stanie napisać dla nas tekst. Wreszcie, agencja copywriterska zapewnia wszystkie niezbędne dokumenty formalne – umowy, faktury, prawa autorskie, o co często bywa trudno przy współpracy z copywriterem freelancerem.

Copywriter freelancer czy agencja copywriterska – kogo wybrać?

Aby dokonać trafnego wyboru, trzeba sprecyzować potrzeby, oczekiwania i budżet firmy. Na rynku jest miejsce zarówno dla copywriterów freelancerów, jak i agencji copywritingowych. Zwykle,
z tymi pierwszymi współpracują mikroprzedsiębiorcy, których potrzeby w zakresie treści nie są wygórowane. Z kolei, w miarę rozrostu firmy i zwiększenia zapotrzebowania na content, lepiej będzie zdać się na agencję copywirterską. Najistotniejsze jest to, aby wybierać prawdziwych ekspertówsprawdzonych freelancerów i profesjonalne agencje. Niezależnie przez kogo dostarczone, jedynie treści najwyższej jakości pozwolą firmie w pełni zrealizować cele marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *