W tym artykule wyjaśniamy, jak pisać blog firmowy!

Blog firmowy – jak i po co pisać?

by Dziennikarz
19 marca 2021
Comments 0

Blog jako internetowy pamiętnik swoją karierę zaczynał skromnie od prywatnych przemyśleń i wskazówek lifestylowych. Gdy z czasem dostrzeżono zalety prowadzenia bloga, stał się on niezastąpionym narzędziem w długofalowym pozycjonowaniu firmowych stron oraz budowania wizerunku eksperta. Praktycznie dla każdego biznesu, który istnieje w sieci, można stworzyć blog firmowy, ale by osiągnąć efekt marketingowy, trzeba go jeszcze odpowiednio poprowadzić.

Dla kogo blog firmowy?

Prowadzenie bloga przynosi wymierne korzyści dla biznesu zarówno tego, który korzysta z e-commerce, jak i tego, który posiada tylko swoją stronę w internecie.

Co ciekawe, profity z prowadzenia bloga ujawniły się przypadkowo, dopiero po jakimś czasie od wprowadzenia tej formy publikacji internetowej. Początkowo nikt nie przewidział tak zawrotnej marketingowej kariery blogów firmowych.

Główne korzyści z prowadzenia bloga firmowego to:

  • wzrost ruchu na stronie, poprzez ciekawe artykuły. Jest to tzw. ruch organiczny, czyli pochodzący z wyszukiwarek. Oznacza to mniejszą przypadkowość osób, które odwiedzają stronę, bo wiedzą zazwyczaj czego szukają. Jest to powiązane ze strategią inbound marketingu, skupionej na przyciąganiu bardziej sprecyzowanej grupy klientów.
  • Trafność wyszukiwania poprzez wyświetlanie użytkownikom treści, której właśnie potrzebują, powoduje wzrost konwersji – zmiany użytkownika w naszego klienta.
  • Wartościowe artykuły świadczą o kompetencji firmy i budują wizerunek marki. Jest to długofalowa konsekwencja, ale bez ugruntowanej pozycji na rynku, szybko możemy z niego zniknąć.

O prowadzenie bloga może pokusić się każdy, kto chce zaistnieć w sieci. Na firmowym blogu można referować wydarzenia, które są udziałem pracowników i funkcjonowania firmy, np. niezwykła atmosfera w pracy, proces produkcyjny produktu, który chcemy sprzedawać lub eventy. Jeśli zachowa się zasady SEO, wiele tematów będzie miało rację bytu na blogu firmowym.

Ważne jest pisanie o aspektach branżowych, np. jaki jest najlepszy sznurek do wiązania żagli i dlaczego (jeśli jest to akurat nasz produkt sprzedażowy). Mogą być w to wplecione historie, wskazówki, przemyślenia, by treść nabrała trochę kolorów. Jeśli ktoś ma polot, wyobraźnię, a przede wszystkim wyczucie, co zainteresuje użytkowników, tematy są praktycznie niewyczerpane.

Nawet zakłady pogrzebowe prowadzi bloga, bo ta dziedzina również zawiera niewyczerpaną tematykę poradnictwa wsparcia i innych zagadnień.

Jak prowadzić bloga – praktyczne wskazówki

Blog przede wszystkim musi być czytelny dla użytkowników. Podstawowe zasady to:

  • Przejrzysty layout, czyli klarowna struktura. Należy unikać ściany tekstu, bo jest to źle odbierane zarówno przez czytelników, jak i roboty Google.
  • Strona bloga musi się szybko ładować i nie powinny wyskakiwać co chwile okienka reklam, bo to irytuje i zniechęca odwiedzających. W rezultacie powoduje krótki czas przebywania na stronie i wzrost współczynnika odrzuceń.
  • Wartościowe artykuły to podstawa prowadzenia bloga. Tzw. lanie wody może tylko zaszkodzić wizerunkowi firmy. Treść musi być ponadto zoptymalizowana pod kątem SEO, poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych oraz stworzenie metaopisów.
  • Regularność wpisów jest czynnikiem sukcesu bloga. Częstotliwość publikacji na blogu powinna być raz na 1-2 tygodnie, inaczej blog umrze śmiercią naturalną, a wpisy przepadną w wyszukiwarkach po jakimś czasie.

Kto to napisze?

Blog jest dla tych firm, które chcą się wyróżniać spośród innych podobnych i zostać dostrzeżone i docenione przez użytkowników.

Trzeba się liczyć z tym, że nie jest to po prostu pisanie. Treść bloga musi być unikatowa, wpływać na wysokie pozycjonowanie i budowanie wizerunku eksperta.

Mogłoby się wydawać, że każda osoba umiejąca sklecić poprawnie kilka zdań, może podjąć się prowadzenia firmowego bloga.

Otóż nie, tworzenie treści to strategiczny proces, który procentuje z czasem. Sposób prowadzenia bloga powinien być nie tylko interesujący, na temat i merytoryczny, ale również zoptymalizowany pod względem SEO.

Do tego zadania można wyznaczyć specjalną osobę w firmie lub zlecić to na zewnątrz profesjonalistom.

Blog firmowy – podsumowanie

Mając świadomość walorów z prowadzenia bloga, można zaprząc go do pracy na rzecz realizacji celów marketingowych firmy. Weszliśmy w okres, w którym bardzo trudno się wyróżnić w sieci, bo wszystko praktycznie już było. Nasz blogowy content jest doskonałym narzędziem, by pomimo trudności wejść na szczyt wyników wyszukiwań, ale musi być to zrobione profesjonalnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *