Blog ekspercki - budowanie wizerunku marki? - contentmarketingowy
Z tego artykułu dowiesz się, czym charakteryzuje się blog ekspercki!

Blog ekspercki – budowanie wizerunku marki?

by Autor
14 grudnia 2020
Comments 0

Już w pierwszej chwili, gdy słyszymy pojęcie „blog ekspercki”, przychodzi nam na myśl strona poświęcona kwestiom naukowym. Opierająca się na źródłach i wielu pracach mądrych ludzi. Jak jest w rzeczywistości? Czy taki blog to rzeczywiście wyzwanie, wymagające ogromnej wiedzy i wielu godzin poświęconych na zgłębianie tematu, zanim ośmielimy się o nim napisać?

Jak powinien wyglądać blog ekspercki?

Prawda jest zgoła inna i nie aż tak groźna. Blog ekspercki nie musi dotyczyć kwestii stricte naukowych, choć zdecydowanie treści te muszą zawierać specjalistyczną wiedzę z naszej branży. Jego głównym zadaniem jest przybliżenie zarówno klientom, jak i osobom zainteresowanym dziedzinę, czy usługi, którymi się zajmujemy.

Blog taki powinien być przejrzysty oraz mieć pewne cechy, sprawiające, że nie jest to tylko kolejna podstrona firmowej witryny. Ale że posiada ona bardziej personalny charakter.
Kwestią, która sprawia, że użytkownicy na stronie przebywają dłużej, to odpowiednio dobrana struktura strony.  Zapewne każdy z nas spędził kiedyś czas na takim blogu, przeskakując po podstronach z artykułami przy pomocy linków i odnośników umieszczonych w takim miejscu, by poruszanie się było łatwe i intuicyjne.

Warto zwrócić uwagę na to, by nie tylko kwestie wizualne przywodziły na myśl miejsce prowadzone przez profesjonalistów. Ale również o szczegóły techniczne. Odpowiednia domena czy bezpieczeństwo witryny to często czynniki decydujące o tym, czy ktokolwiek na blogu pozostał. Nikt przecież nie zatrzyma się na dłużej na stronie, która się nazywa „rozowemisie123.chce.to” a traktuje o panelach fotowoltaicznych. Warto więc zadbać o to, by nazwa ta była krótka i na temat, a najlepiej, gdyby wskazywała również na to, jakie treści zawiera. Często proponowaną domeną w przypadku blogów eksperckich jest na przykład „.edu”. Zazwyczaj odnosi się do typowych artykułów edukacyjnych, a w tym przypadku dodaje blogowi profesjonalizmu.

Nie zapominajmy jednak o tym, że blog ekspercki to przede wszystkim treść

Artykuły powinny zawierać informacje specjalistyczne tworzone przez osobę, która się na temacie zna. Najlepiej, gdyby w środowisku uznawali ją za autorytet. Umieszczone na stronie treści powinny być napisane w sposób przyswajalny również przez laików, ale nadal oparty na wiedzy poprzedzonej badaniami. Dobrze, gdyby pod każdym merytorycznym wpisem znajdowała się bibliografia odsyłająca do zewnętrznych źródeł informacji. Idealnie też, jakby publikowane prace były zoptymalizowane pod względem SEO, co w tych czasach powoli przestaje być opcją, a staje się obowiązkiem. Dzięki temu poruszanie się po Internecie i poszukiwanie konkretnych informacji jest zarówno skuteczniejsze, jak i o wiele przyjemniejsze.

Podsumowanie

Podsumowując, niby nie taki diabeł straszny, jak go malują. Zdecydowanie nie jest to rodzaj witryny, który nie wymaga od twórcy zaangażowania. Odpowiednio prowadzony, z dobrze opracowanymi artykułami, może być świetnym narzędziem do generowania ruchu na stronie. A także, jeśli nie przede wszystkim, do budowania profesjonalnego wizerunku firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *